Vysoká škola není sranda!

29. dubna 2016 v 0:12 |  Prázdná sláma
Rojí se tolik pomluv, brblání proti a nadřazených úsměvů, že už mi z toho začíná hrabat.

Kdy se vysoká škola stala skoro synonymem flákačství, zbytečnosti a odsouzeníhodnosti?



,,Prorazit můžeš i se základkou!"

Začala jsem si toho všímat v době, kdy byla ta moje vražděna. Tolik komentářů od lidí, co vysokoškoláky označovali za flákače, kterým se ještě nechtělo makat, tak se šli zašít na vysokou. Tolik označování vysokoškoláků jako blbců, kteří neumějí pracovat a tak se potřebují odklidit na školu, protože nic jiného nezvládnou. Tolik přezíravého žbrblání o lidech, kteří vydělali miliony jen se základkou.
Jděte do píči!

Miliony vydělali tak čtyři záklaďáci na světě. Zbytek popelaří, vozí cement a dělá uklízeče.

Profily těch, kteří jsou dnes milionáři, i když nedokončili střední nebo na ni vůbec nenastoupili, jsou o výjimkách. Je to oslava těch, co dokázali hodně s málem, slouží jako inspirace a zaslouží si obdiv.
Pořád jich je ale zatraceně málo, vezměte si, kolik jich je. Několik desítek z těch 7 miliard lidí na planetě? Veškeré bohatství vlastní kolem 4% populace, z toho těch "milionářů se základkou" není ani desetina procenta (a to nepočítám milionáře sportovce).

Vysoká škola, pokud za něco stojí, není procházka růžovou zahradou.
Musíte tam chodit (protože vám tam podají informace, bez kterých se neobejdete, ne kvůli docházce), musíte se učit a v dnešní době do toho musíte i pracovat, protože praxe a protože prachy.
Moje škola byla kurva těžká a kdybych se sakra nesnažila, tak nevydržím ani semestr.
I takhle mi dva vyučující nezávisle na sobě řekli, že je zřetelně vidět, že nemám takový základ jako spolustudenti gympláci.

,,Když už, tak státní, ať to za něco stojí"

Další věc, kterou mnozí považují za jasný důkaz naprostého břídilství: soukromá. Zbytečnost, tam jsou "studenti" na dovolené!
Aha, jasně. Jenže víte co?

Platila jsem si za informace, ne za titul.

A nejsem jediná. Že jste slyšeli o jedné škole, kde je to s tím placením trochu podezřelý, neznamená, že je to tak všude.

Je toho hodně, co bych mohla říct a rozhodně se mi to nevejde do jednoho článku.
Už mě zkrátka sere, jak na mě lidi se odřenejma ušima ze střední dělají ramena, že jsem nemakačenko co se válí s nohama nahoře a před zkouškou si dvakrát přečte A4 s popiskem.

Jenže já na "ten podplacenej papír" musela tvrdě makat. Padlo na něj hodně probděných nocí, zoufalých breků, shánění materiálů po všech čertech, chvil blízkých infarktu a prodírání se množstvím knih, které jsem musela (po)znát.
Mám za sebou hodně tvrdé dřiny a pokud mi ještě někdo přezíravě oznámí, že vysokoškolští studenti jsou vlastně méněcenní, tak už ho asi vážně zkopu.
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Miky Miky | Web | 12. května 2016 v 19:59 | Reagovat

Hmmmmm, tolik rozhořčení. A právem.
Lidi nejradši poučují o věcech, které sami moc dobře neznají, zdá se mi. Ale zato jsou o své pravdě přesvědčeni do morku kostí.
Ale víš, nejsi jediná. Akorát já se už nijak netajím s faktem, že hodlám setrvat na akademické půdě co nejdéle to půjde a nemám z toho naprosto žádné výčitky. A neváhám to vmést do obličeje každému, kdo by se jen pokusil žvanit o mém bezcenném, neužitečném a příživnickém počínání.
Takže ti přeju pevné nervy. Vím svoje :D

2 Amia Amia | 12. května 2016 v 23:05 | Reagovat

[1]: Já nejsem rozhořčená, já už jsem rovnou nasraná :D
(smazaný koment)

Čím méně lidi o něčem ví, tím jistější si jsou svou pravdou.

3 Zlomenymec Zlomenymec | E-mail | Web | 13. května 2016 v 12:42 | Reagovat

Nojo, já když někde řeknu, že studuju humanitní VŠ, tak mě většinou čeká reakce typu "A děláš i něco užitečného?" :D

Asi úplně nejvíc nejlepší je se snažit nad to nějak povznést, protože upřímně, těm lidem to stejně nevysvětlíš :D

4 Amia Amia | 13. května 2016 v 14:34 | Reagovat

[3]: Nevysvětlíš.
Já mám ještě lepší kombinaci: vysoká, humanitní a soukromá! No jsem už úplnej víte-co.

Jenže sakra, vysoká škola předpokládá nějakou intelektuální úroveň, dřinu a výsledek, ne?!
Chjo...

5 Smile Smile | 7. června 2016 v 21:48 | Reagovat

Já jsem na soukromé střední a i tak se na to lidé dívají skrz prsty. Myslí si, že když za školu platím, můžu si dělat, co chci. Opak je pravdou. Když jsem byla na státní střední, všude samá šikana, furt se řešily drogy a chlast a do školy chodila tak půlka. Na soukromce  máme ředitelku, co všechno dost pečlivě řeší už jen kvůli tomu, že je nás tam celkem 120 i s voškou. Kolikrát někoho vylejou za to, že bere drogy, za šikanu ve škole, za nedocházení do školy, nebo dostane N-ko, případně prostě propadne. Nikdy jsem od spolužáků ze základky neslyšela, že by se to stalo na státní.
A vejška, no, tam mám asi daleko, ale dokážu si představit tvoje rozhořčení a nasrání se. A vůbec se ti nedivím. Přeju pevný nervy!

6 Janet Janet | Web | 11. června 2016 v 15:53 | Reagovat

Rozčiluješ se zbytečně. Je fakt, že já mám jenom blbou maturitu a i tak je mi k hovnu, protože jsem si prostě vybrala obor, který v našem státě lidé neberou v potaz. Ale upřímně nemyslím si, že život je o tom kdo co vystudoval. Někdo prostě chtěl jít na vysokou někdo ne. Myslím si, že by se neměla povyšovat ani jedna strana. A víš jak je to, lidé si stejně budou myslet a říkat to své, i když se jim to člověk bude snažit vysvětlit....

7 Amia Amia | 16. listopadu 2016 v 1:04 | Reagovat

[5]: Blbej komunismus prostě nechal stopy. Tak dlouho jim opakovali, že dělník je nejlepší a studenti se jen flákají a dělají bordel, že si to prostě dál myslí. A udržují to buď naočkované děti takovýcth rodičů, nebo právě (a hlavně) ti, které ze školy vylili. Ach jo :(

[6]: Nikdo se nemá co povyšovat a když někdo nechtěl jít na školu, no tak nechtěl. Jeho přání a já ho plně respektuju.
Cílila jsem hlavně na ty, kteří to prostě nedali, nebo se na to v polovině vyto, protože ,,po mně moc chtěli". Ti se na mě totiž tváří blahosklonně a vykládají, jak jsem líná, jak oni už těžce pracují a jak poznám, zač je toho loket v práci. Nevím nic o životě, pracující lid je ten, kdo si zaslouží úctu a obdiv.
Grrrrrrrrrr.

8 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 5. prosince 2016 v 11:34 | Reagovat

Souhlas. Jen malá poznámka - veřejná. Státní vejška jsou vojáci a policajti. Jen tyhle dvě vysoké jsou u nás státní.  Ale plee se to hodně.

9 Jana Jana | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 13:10 | Reagovat

Vtipné :) Já právě znám dost lidí, kteří se střední, která není gympl, prorazili (vím, ty mluvíš o základce. Každopádně vtipné je to, že lidé se nejspíše smějí absolutně zbytečným oborům, kde, co si budeme povídat, mladí lidé jen zabíjí čas a oddalují nástup do práce (bohužel hodně soukromých vysokých škol je tohoto typu). A pak mne hrozně hřeje u srdce každá debata s mými vysokoškolskými přáteli, kteří mají titul či dva a berou mnohem méně peněz než já ... :)

10 Jana Jana | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 13:14 | Reagovat

PS: Já vysokou studuji, ale dálkově. Protože praxe je lepší než titul :)

11 Lotty Lytton Lotty Lytton | Web | 5. prosince 2016 v 13:14 | Reagovat

Jsem také na soukromé vysoké škole.
A naprosto s tebou souhlasím.

12 Pola Pola | Web | 5. prosince 2016 v 13:32 | Reagovat

Konečně to někdo řekl!!! Naprosto s článkem souhlasím. Pokud studujete technickej obor na vš, jste bůh, pokud humanitní, jste jen socka, který nešla matika, tak musela jít na humanitní obor. Jako kdyby na se technických oborech museli učit 24/7 a na humanitních vám stačí říct "dejte mi titul" a máte ho... Už mě to srážení humanitních oborů sere, takže tě úplně chápu. Ale hlavně, že díky technickým oborům budeme lítat na Mars, ale to, že se k sobě lidi tady na Zemi ani neumějí chovat, to jde na druhou kolej... (zdravím kolegy sociology :D)

A ty kecy o tom, že poznáme pravej život teprve, až přijdeme do práce, mě taky moc baví... To jako teď jsme v nějakým přípravným módu, kterej se nepočítá? Já bych teda řekla, že život je jen jeden a ten začíná, když se narodíme. Není nic takovýho, že v momentě, kdy dostaneme titul a odejdeme z vš, se spustěj fanfáry a na obloze se vykreslí nápis "Vítej v životě"... I studenti mají svoje problémy a to, že třeba zrovna neřeší hypotéku, je nijak nesráží...

13 K. K. | Web | 5. prosince 2016 v 13:37 | Reagovat

Je to dost na houby, když se profesorka ptá, odkud jsme na UPOL přišli a mezi těmi gymply a speciálními školami, které se soustředily i na dějepis (studuji historii) vyčuhuji já, která jsem chodila na Obchodní akademii, kde jsme pořádný dějepis měli všeho všudy jeden rok (ten první se nedá moc počítat) a mé základy jsou vlastně žádné. A je taky fakt, že když si někdo dá dva měsíce voraz a ničím se moc nepáře, nic nedělá, tak pak je ještě víc na nervy než ten, který se poctivě učí, i když ten stres si moc nevybírá a skočí nakonec na každého.

Na vysokou můžou vážně jen ti s dobrými nervy, schopní se učit a za žádných okolností se nepodceňující. Tak nevím, jak daleko to dotáhnu.

14 Eleanor Eleanor | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 14:24 | Reagovat

Problém vidím v nárocích, které konkrétně na mé universitě nevidím jako dostatečné. Neprosejí ty, kteří tvrdě studují a něco vědět chtějí od těch, kteří se naučí před zkouškou poznámky z minulých ročníků a uspějí těž... Pak se mi u státnic z bakaláře stalo, že slečna mi zaujatě tvrdila, že antika byla ještě ve 14. století a Sokrates žil ve 12. století...  S otevřenou pusou jsem koukala, jak ty tři roky tu historii studovala a jak je možné, že se dostala tak daleko... Na druhou stranu mě to překvapit nemělo, když na přednášky jsme chodili ve třech až sedmi lidech z šedesáti... Takovéto univesity pak dávají diplomy i lidem bez zájmu o obor, což samozřejmě kazí pověst těm, kteří o studium zájem mají a něčeho chtějí dosáhnout...

Na hlášku vysokoškolák= flákač jsem alergická jako ty. Nikdo nevidí, že u prezenčního studia pokud máme "jen" brigády, tak ztrácíme roky, které se počítají do důchodu a spánek je nejvyšší luxus.

15 in-theclouds in-theclouds | Web | 5. prosince 2016 v 14:40 | Reagovat

Úprimne, ja vážne nemám rada ľudí, ako si ty :D Fakt. Rozčuľuješ sa tu, ale možno si ani neuvedomuješ, že hádžeš všetko do jedného vreca. Sústrediš sa na ľudí, ktorí ti hovoria toto a sereš na tých, čo ťa v škole podporovali. Inak by si toto tak neriešila.
Ďalšia vec, že si nebola na každej vysokej škole, preto nemôžeš povedať, že každá škola je ťažká.Lebo niektoré školy sú fakt ľahké a študenti viac pijú ako sa učia. Veď sama poznám takých ľudí.
A posledná vec, ktorú by som napísala, že to, čo je pre teba ťažké, pre niekoho nemusí byť. Napríklad ja študujem fyziku, moji spolužiaci plačú nad knihami a ja som za semester otvorila knihu raz a aj tak mám najhoršiu známku B. Čiže je to aj uhol pohľadu, záleží na tom, ako si veci vieš zapamätať, niekto ich prečíta raz a už to vie, niekto môže celú noc sedieť nad knihami a aj tak to nevie.
Rozumiem, že humanitné vedy nie sú prírodné, lebo na prírodných musíš chápať, na humanitných sa proste musíš učiť, bifliť, každý to má inak.
Na každej škole sú iní ľudia, iní profesori, učitelia. Preto každý z nich považuje za základy úplne niečo iné. Ja som mala učiteľov, ktorí považovali za základ stredoškolské učivo, ale boli aj takí, čo považovali za základ algorytmy z druhého stupňa VŠ :D
Niektoré veci musíš brať z nadhľadom a vlastne aj chápem, prečo ťa to serie, ale v živote ti ešte veľa ľudí povie veľa zlých vecí. Proste na tom funguje svet, raz ti niekto povie niečo zlé, raz niečo dobré. A nie si sama, čo sa musí učiť a má ťažkú školu, na to pamätaj ;)

16 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 14:55 | Reagovat

Mám za sebou soukromou střední školu, soukromou VOŠ a bakalářské studium též na soukromé škole. Jednoduché to nebylo ani na jedné, výkon jsme podávat museli, nám nikdo nic za školné nedal jen tak. Probdělé noci, krhavé oči, spouuusta papírů.
Až teď, na magisterském, jsem se dostala na veřejnou školu, a přijde mi to vlastně stejně obtížné, jen nemusím platit školné :D opět probdělé noci, krhavé oči a spouuuusta papírů (i v elektronické podobě). Doma si ze mě děláme legraci, že jsem věčný student, ale je pravda, že negativních názorů na vysokoškolské studenty je mnoho, a nikdo jako by neviděl, že ti lidé, kteří ony "flákačskéL vysoké školy dostudují, jsou mnohdy přínosem pro společnost. Pokud se mi podaří dokončit toto mé (snad) poslední studium, a uplatním se v tom oboru tak, jak bych si přála, budu pomáhat zachraňovat životy, zdraví a majetek lidí. To mi za ty kecy lidí se základkou stojí :D

17 inspiracenauteku inspiracenauteku | Web | 5. prosince 2016 v 16:11 | Reagovat

Tyjo..nevím kde tohle slýcháš, ale tohle jsem snad nikde neslyšela :D Spíš se stýkám s názorama jako chodíš na vejšku, seš Někdo.

18 AiThe AiThe | 5. prosince 2016 v 18:09 | Reagovat

Úplně souhlasím. Pak ještě následuje dotaz: "Kdy máš školu?", když odpovím, že v pondělí a ve středu, odpověď zní: "To bych teda taky brala, chodit si do školy jenom dva dny v tejdnu a zbytek se flákat!" Nojo, ale všechnu tu práci a čtení knížek, co potom ukazuju na těch hodinách co tam chodím, mám dělat asi kdy. Bohužel většina populace je netknutá vysokoškolským vzděláním, takže neznají, co to je makat na něčem ve "volnu" a do školy chodit jenom jako třešničku na dortu. U nich je to "seš tam – učíš se", "nejseš tam – flákáš se".

19 Switch Switch | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 18:49 | Reagovat

Musím říct, že s Tebou souhlasím, ale no, na soukromou bych nešla.

20 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 19:49 | Reagovat

Pamatuju si na bývalého spolužáka, který pořád argumentoval tím, že bez střední školy si najde líp práci. Svou argumentaci nedokázal ničím podložit a dneska pracuje v továrně na autodíly ve skladu, kde bezpečnostní podmínky a další pracovní podmínky jsou tristní a ještě za minimální mzdu. K popukání :D

21 Gura-chan Gura-chan | Web | 5. prosince 2016 v 19:53 | Reagovat

Děkuji! Děkuji, děkuji. Máš naprostou pravdu a líbí se mi, že to řekneš na plnou hubu. Takovéhle názory od lidí, co by se na výšce nejenže neudrželi, ale ani by se tam nedostali a držkujou na mě, fakt miluju. Nezažiješ, prostě nevíš, tak nesuď. V životě bych neřekla, že je výška lehká. Teď na magistrovi makám, že ze mě leje a jsem permanentně ve stresu...

22 Gipsík Gipsík | Web | 5. prosince 2016 v 19:54 | Reagovat

Bohužel teda nemůžu souhlasit s názorem in-theclouds (na humanitních oborech PŘEDEVŠÍM musíš chápat, např. filozofii se klidně můžeš nadrtit, ale jakmile ji nepochopíš, v životě s tím nemůžeš pracovat, protože na těch poučkách stojí 90 % další práce, není to tak, že to "nabiflované" je už všechno).

Každopádně naopak plně souhlasím s článkem. Když jsem dělala přijímačky na VŠ, tak mi všichni, kdo v mém okolí vystudovali technický obor, říkali, že bych měla raději dělat něco praktického. Ale studovat na to, abych jednou mohla učit češtinu, mi přijde praktické až dost - bez učitelů češtiny by se technici asi ani nedomluvili B) Bráno samozřejmě s nadsázkou, ale jazyk a jeho výzkum je důležitý, stejně tak jako kulturní dědictví, které my bohemisté v podobě literatury uchováváme pro budoucí generace. Pcha, kultura, co to je! Ale ruku na srdce, literatura obsahuje i literaturu odbornou (když to tedy budeme brát tak, že krásná literatura je naprt literatura), a zajímalo by mě, odkud by technici čerpali své slavné znalosti, kdyby neměli učebnice, skripta...

Každopádně někdy mi přijde, že se skoro stydím říct, že studuji humanitní vysokou, JEŠTĚ KE VŠEMU češtinu - česky snad umíme všichni, že... A nedejbože když řeknu, že mám v pátek volno a v úterý jen jednu přednášku. Že jsou to dny, které jsou také věnované studiu, jen v podobě domácího samostudia, to asi nikdo nevidí. Nebo že v tyhle dny naháním brigádu (pozor, dělám z domova, takže to vlastně taky není pořádná práce). Chybí mi už jen studovat soukromou VŠ, to se mi naštěstí nepodařilo :D Nebo jsem ještě mohla studovat Pajdu, to bych byla už největší lůzr evr. I když studovat Filozofickou fakultu UK taky nic moc, koluje o nás ten obraz, že celé dny jen přemýšlíme nad nesmrtelností brouka a uděláme dohromady hovňajs na druhou. A taky jsme dobrý jen na to filozofování. Samozřejmě neumíme počítat, kdepak.

A nejlepší otázka na závěr: Nechtěla bys dělat něco pořádného? Tohle tě přece neuživí.

A nejlepší odpověď na závěr? Nechtěla. Svůj obor miluju... Dobrá práce se pozná tak, že by ji člověk dělal, i kdyby nemusel, a přesně tohle je cesta, kterou jsem si vybrala já.

23 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 20:19 | Reagovat

sakra já chci být u toho, až se bude do někoho kopat :D počkáš s tím na mne? :)

24 avant-garde avant-garde | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 21:04 | Reagovat

Tohle to snad nikdo neuvěří :D Tolikrát jsem šel do hospody s lidma z fildy že mi samo i řekli, jaká je to sračka. Tedy nic proti tomu, jsou to chytří lidé, určitě se neflákají naschvál, ale přece je to jen humanitní studium.

25 Čerf Čerf | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 21:35 | Reagovat

Buď v klidu. Stejně nakonec rozhodne, co dokáže člověk ve svém oboru nabídnout. Mít člověka, který je zvyklý se flákat, de facto nic neumí a jen pěkně kecá, se nikomu z rozumných firem či institucí moc nevyplatí. Takže ti, co něco vědí a dokážou své vědomosti aplikovat v praxi, mají nezanedbatelnou výhodu. Jestli tu výhodu využijí, už je na nich.

26 arzenal arzenal | Web | 5. prosince 2016 v 22:23 | Reagovat

Ač chápu tvůj pohled, přijde mi článek trochu jako taková přehnaná emoční reakce. Jsem jedna z těch lidí, co mají "jen" střední (s maturitou, ač vcelku nepraktický obor, grafiku...) a pracuju. Je mi naprosto jasné, že na doktora se studovat musí, stejně tak jako na další složitá povolání. To prostě bez kupy informací a praxe nepůjde. Musím na druhou stranu souhlasit s těmi lidmi, co tě tak hrozně serou. Ano, učit se je makačka, jenže ona je makačka si i najít tu práci a dělat v ní. Mě osobně učení vždycky hrozně stresovalo a nedělalo mi to dobře - nešlo o to, že bych se nezvládla učit, měla jsem dobré známky, ale prostě v tom nevidím tolik smyslu jako ty. Pokud nemá někdo vysokou ambici, není dle mého vysoká třeba. Na učení češtiny asi ta škola třeba je, ale zase ti nemůžu nechat projít tvoje obhajování flákačů, protože já vím naprosto jistě, že velká spousta lidí z mé třídy šla na vysokou právě proto, že se jim nechtělo do skutečného života, nechtělo se jim pracovat. A ono i to flákání něco stojí, když už je člověk chtě nechtě dospělák, ale pořád se snaží být pohodlný dítě bez starostí schovaný na škole. Ne každý je tam schovaný, ale jsou obory a lidi, u kterých mi to nikdo nevymluví. A já vždycky budu radši obdivovat někoho, kdo se pustil do úplně jiného oboru a úplně bez známostí si našel sám práce (což se podařilo třeba mě, čímž neříkám že se nějak obdivuju) než někoho, kdo se zvládá učit na zkoušky na výšce. Jako jo, dobrá práce, sama jsem se učila a maturita mi drásala nervy neskutečně, ale titul netitul, takoví lidé se prostě hrozně často staví výš nad "nás" co nemají vysokou jen proto, že oni jí mají. A tak jsou jakože chytřejší. Víš kolik jsem potkala nevychovaných hovad, co mají vysokou a tituly? Spoustu. Můžeš mít školy světa a stejně být na nic člověk a naopak. Takže... to není úplně tak černobílé. Je mi jasné, v jakém rozpoložení jsi článek psala, jen jsem si dovolila trochu nesouhlasit.

Nemluvě o tom, že znám nějaké vysokošláky, co tedy "hrozně studují" ale pojem o základních a možná víc důležitých, obecných věcech a životě nemají skoro žádný. Toť pak záleží na každém jestli je pro něj hodnotnější znát filozofii a češtinu a já nevím co, anebo se umět orientovat v životě, postarat sám o sebe a nějak rozumně chovat k lidem kolem a světu...

27 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 5. prosince 2016 v 22:35 | Reagovat

[6]: Tak uvidíme za pár let.

[26]: To je asi otázka člověka samotnýho, ne? Ale z toho, co píšeš, potom vznikaj věci jako "vysoká škola života" jestli víš, co tim myslim. Akademická půda je moc důležitá věc, naučí člověka, jak si věci srovnat v hlavě.

[24]: Takový lidi nemaj na fildě co dělat. Ostatně, asi brzo vyletí, když je to podle nich "sračka". Asi se stýkáš se špatnym kolektivem... Co je kurva věta "přece je to jen humanitní studium"?

[15]: Copak? Máš tak zapškej názor kvůli tomu, že tě vodněkud vylili? Nebo proč?

[9]: Hm. Ale maj titul. A možná i rozhled, kterej vejška dá, pokud člověk na přednáškách nespí. A morální ctnosti jsou přece důležité, ne?

Neasi. Chcípam z toho, ale věřim tomu, že moje práce mi vyplodí ovoce. A když ne takový to "finanční", tak si alespoň nebudu připadat dutá, což je podle mého jedna z nejdůležitějších hodnot

28 Nancy Nancy | Web | 5. prosince 2016 v 23:45 | Reagovat

jasne, na aku picu nam je kultura, filozofia, etika, literatura, historia a podobne kokotiny, ked to nezaraba prachy? ved tieto veci len urcuju hodnoty jednotlivca aj spolocnosti, su naprosto krucialne pre osobny rozvoj. ale sak dobre, podme si z nich robit prdel, lebo ich absolventi koncia v mekaci, haha. potom sa cudujeme ked si nam tu ludia volia fasistov do parlamentu, ludia na fb bez hanby pod svojim menom vyzyvaju k tomu aby ludi utekajucich pred vojnou topili v stredozemnou mori a nemozes verit ani kamaratovi, lebo vies ze ta pri prvej prilezitosti ojebe ako spina.

29 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 5. prosince 2016 v 23:47 | Reagovat

Dva názory, které mě dokážou naštvat:
1) Vysoká je k ničemu (takoví argumentujou těmi čtyřmi, pěti lidmi, co uspěli s nedodělanou školou)
2) S titulem jsem pámbu (a nepotřebuju praxi)
Oboje je mimo - vysoká mimo jiné o člověku vypovídá, že byl ochotný investovat svůj čas, nervy a peníze do vzdělání a že pro něj vzdělání není jen nutná formalita. Ale zároveň nesnažit se už při škole něco dělat mi přijde taky dost omezené. Jednak člověk nechává financování na rodičích, když už to není nutné, jednak vyjde ze školy a nebude umět nic prakticky.
Každopádně je ale nutné dodat, že není vysoká jako vysoká. Jsou takové, na které je umění se dostat, natož pak udržet a titul má nějakou váhu, a pak jiné, na které se dostane každý blb a k titulu dojde, aniž by uměl něco kloudného.
Musím přiznat, že o soukromých vysokých moc nevím, věřím, že se kvalitou liší jedna od druhé. Vždycky jsem jako záruku titulu, který něco znamená, vnímala hlavně velké veřejné univerzity, jako je Karlova a Masarykova.

30 Nancy Nancy | Web | 5. prosince 2016 v 23:47 | Reagovat

[26]: nasla som si popri vyske dve prace v uplne inom odbore aky studujem. a dokonca aj bez znamosti. zas tak narocne to nebolo.

31 lapis lapis | Web | 6. prosince 2016 v 1:03 | Reagovat

Cas ktory stravis rozmyslanim o tom co si myslia druhy ludia mozes vyuzit lepsie. Aspon ja si to tak vykladam ... Zaklad je nebrat si ich jedovate reci moc osobne, neporovnavat. budu ti hovorit ze si nanic, nic nedokazes, pretoze sami nic nedokazu alebo su to manipulanti.

Nie je  dobre sa viazat k veciam, titulom, ale k tomu ze co si dosiahla. Ze si dokazala maknut na sebe ked bolo treba, i ked si sa mohla na to vsetko kedikolvek vybodnut. To su piliere ktore su nedobitne.

32 lapis lapis | Web | 6. prosince 2016 v 1:25 | Reagovat

[26]: Suhlas, hodne zdaru ;-)

33 lapis lapis | Web | 6. prosince 2016 v 2:13 | Reagovat

[15]: Clovek sa nauci casom ze populaciu riadi gaussova krivka. A chciet nechciet pravda nestaci ;-) v surovom stave ju nechce nik ale vo forme mytu a klamu je stravitelna ako cukrik ale s rizikom obezity. Mozno mas nadpriemerne schopnosti, mozno toho aj vela poznas, ale robi ta to statnou?

[22]:
"OUR DEEPEST FEAR"
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness, that most frightens us. Your playing small does not serve the world. There is nothing enlightened about shrinking so that other people won't feel insecure around you. We are all meant to shine as children do. It's not just in some of us; it is in everyone. And as we let our own lights shine, we unconsciously give other people permission to do the same. As we are liberated from our own fear, our presence automatically liberates others.

Vedela si ze pisomny prejav zacal vo forme uctovnictva? Ziaden Shakespeare (i ked ten je uzasny) ale kupecke pocty v klinovom pisme odstartovali to co dnes tak obhajujes :) ... Vyhod dverami technikov s nemoznym zadanim, a oni ti pridu oknom s konkretnym riesenim ;-) ... realita je daleko viac ako jazyk, stat, narod, ludstvo, iba ludia sa limituju tym ze si davaju male ciele.

34 lapis lapis | Web | 6. prosince 2016 v 2:15 | Reagovat

[33]:[15]: ... šťastnou ... :D ach ta anglicka klavesnica :D

35 Avilan Avilan | Web | 6. prosince 2016 v 8:42 | Reagovat

No, s tím se musí člověk naučit žít. Mě zase celkem vytáčí, že studuji HC obor na přírodovědě a lidi s průmkou si vydělávají xkrát víc, než kdy budu já ;) Ale člověk prostě musí dělat to, co ho baví a kašlat na ostatní, protože nejde o ostatní lidi, ale o tebe.

36 Lucie Lucie | 6. prosince 2016 v 9:35 | Reagovat

Naprosto s článkem souhlasím, já studovala historii na fildě, teď jsem bc. a v prvním ročníku na magisterském a rozhodně nemůžu říct, že bych se tam flákala. I ten bakalářský titul byl pro mě tvrdě vydřený a rozhodně nebyl zadarmo. Přesně jak říkáš - stojí to spoustu nervů, slz, tuny materiálů a knížek. Ti kdo melou podobné nesmysly, o tom jak se na vejšku jde každý jen zašít většinou vůbec neví o čem mluví. Ten titul není zadarmo!!! Tedy alespoň já ho tedy rozhodně zdarma neměla.

37 Amia Amia | 6. prosince 2016 v 9:45 | Reagovat

[8]: Díky, přepíšu

[9]: Takové nejsou jen soukromé, ale i veřejné a dělí si to tak půl na půl. Boloňský proces, řízení škol jako firem, uniformované testy a z nich vycházející dotace univerzity prostě ničí. Že se ukázalo, jak jedna škola tituly prodávala neznamená, že jsou takové všechny.

[11]: Že jo? :(

[12]: Přesně. Super jsou taky řečičky o tom, jak humanitní obory vůbec k ničemu nejsou, protože je nevyužiju v praktickém životě. Vážně ne? Fajn a pokročilou matiku využiju kde? Srandu jako derivace samozřejmě používám každý den a obsah útvaru pod křivkou potřebujeme před každým jídlem.

[13]: Určitě to dáš :)
Já byla mezi samými gympláky snad jediná se SOŠ a i když to bylo občas (občas prakticky pořád) dost tristní, nakonec jsem to dala :)
(Zkoušky napodruhé byly běžná věc :D)

[14]: Přesně tyhle kazí pověst těm, které jsou skutečně univerzitami, jo. A většina lidí bohužel nepřemýšlí stylem, že jedna vlaštovka jaro nedělá.
Jinak spánek znám. Stávalo se mi docela běžně, ale rekord mám čtyři dny v kuse, kdy jsem odcházela z domu a všichni JEŠTĚ  spali, když jsem se pak vracela, všichni UŽ spali.

[15]: Já vím, že nejsem sama, kdo má těžkou školu. Vždyť o tom ten článek je :)
Taky o tom, že ne každá škola je flákačka, což jinak řečeno se stejným významem znamená, že ne každá je těžká. A i na humanitních oborech musíš chápat na přírodních se ,,biflit". Takovou literární teorii se sice naučíš základy (vzorečky), ale potom musíš tohle využít a chápat, jak to funguje, abys dokázala pochopit i ten zbytek (příklady). A teprve potom můžeš samozřejmě studovat  aka teoretizovat samostatně (být matematikem). Atd.
Na střední já měla totéž s matikou. Jasně, středoškolská matika a vysokoškolská fyzika je dost podstatný rozdíl, jde mi o stejný druh vědy. Všichni plakali nad knihami, někteří měli i doučování a stejně měli 3 a 4. Já knihu ani neotevřela a měla jsem 1.
Všechno je vždy o pohledu a na té naší škole plakali všichni. Včetně těch několika, co každý rok přestoupili z jiných vysokých, ze stejných/podobných oborů.

[16]: A my můžeme být jen rádi, že lidi jako ty máme :)

38 Amia Amia | 6. prosince 2016 v 10:08 | Reagovat

[17]: Toho si važ! :D

[18]: Taky tak. Já to měla z obou stran:
,,Kdy máš školu? V pátek tam nechodíš a kromě středy máš nejvíc 5 přednášek? Ty se máš, taky bych se chtěla flákat."
Aha, že za týden musíme přečíst průměrně pět knih a zpracovat je, k tomu samo domácí úkoly a ještě samostudium, to už nevidí.
Z té druhé, od jistých vysokoškoláků: ,,Kdy máš školu? PO-CT a k tomu ve středu od devíti do sedmi? Ty máš ale pitomou školu!"
Em, co?

[19]: Ovlivněná názorem, že si kupuješ titul a ne informace? :)

[20]: Moc hezké :D

[21]: Bože, já jsem TAK ráda, že nejsem sama! Vyhození vysoko a sotva dostudovaní středoškoláci jsou fakt zlatíčka (! grrr!)

[22]: Jestli bych nechtěla dělat něco pořádného mě taky provázelo celou dobu. A myslet se teď už nehodí, takže filozof je k ničemu. Studovat literaturu je na hlavu, čeština je stejně hnusnej jazyk, sociologa nepotřebujem, psycholog bere prachy za nic... Jo jo. Vážně si ty lidi myslí, že na dnešní úrovni jsme jen díky technice?

[23]: Velmi ráda :D

[24]: Buď jsou extrémně chytří, nebo jsi natrefil zrovna na jednu z těch škol, co doopravdy na prd je ;)
K nám přišla holka z humanitních studií a docela často říkala, že to je jak místní školička oproti Cambridgi. Požadavky, množství práce, přístup.
Ne všechny školy jsou dobré a ne všechny jsou na nic. Humanitní nebo přírodní směr s tím nemá co dělat.

[25]: To jo. Ale svou Alma mater opravdu miluju a je mi líto, že celý život budu slýchat, že vše mě naučila až práce a ona byla jen o flákačce :(

39 Jana Jana | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 10:38 | Reagovat

[27]: Tento názor, že vysokoškoláci mají rozhled a nejsou dutí (pokud chápu správně, co píšeš), je mnohem více předpotopní a nálepkoidní ... Ve většině případů se tak stane až po možném dostudování vysoké školy a to ještě v případě, že ten člověk chce a není flákač ako většina populace našeho věku (22 - 26 let).

40 Jana Jana | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 10:41 | Reagovat

[37]: nemyslím, že by takové byly všechny. Ale hromdná fanatická potřeba mít titul ... To prostě zničilo vysokoškolský program v této republice ... Vždyť jen MU v Brně - studenti mají čísla, většina testů je ABCD a naprosto nic to nedokazuje... Možná VFU si drží laťku, ale i tam je znát únava z náporu studentů ...

41 Rien Toute Rien Toute | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 11:21 | Reagovat

No, mě nikdo nikdy za flákače naštěstí neoznačil, asi se pohybuji mezi docela rozumnými lidmi :-D Ale ne, s tímto názorem na vysokoškoláky obecně jsem se už setkala. Chápu, že i humanitní studia jsou obtížná, jen se přiznám, že některé obory mi přijdou trochu zbytečné (př. genderová studia.) Jako ano, odborníci jsou potřeba ve všech oborech, ale aktuálně jich vysoké školy produkují tolik, že pro všechny není uplatnění.

42 Amia Amia | 6. prosince 2016 v 11:54 | Reagovat

[26]: Zrovna grafika je minimálně poslední dobou strašně žádaná, absolutně bych ji nezařadila k nepraktickým oborům. Jestli hledáš práci, u nás pořád někoho sháníme na grafiku :D

Jinak neobhajuju flákače. Brojím proti těm, kteří za flákače označují všechny vysokoškoláky.
Hele i moje spolustudentka vyprávěla o spolubydlící. Stěžovala si, že ke zkoušce musí chudinka přečíst celé TŘI strany A4. S našima 5knihama týdně a kvanty materiálů ke zkoušce to bylo skvělé porovnání. Ona po vystudování dostane inženýra a my bakaláře umění. Hádej, koho budou považovat za lepšího.

Jen si stěžuj, ráda slyším názory :)
(A pro srandu - na základce mám třídu matematickou (s geometrií navíc), střední floristiku a vysokou literaturu. Splňuju podmínku na ,,pustit se do jiného oboru"? :D )

Nakonec, neřekla jsem to expresivně, ale nepokládám to za černobílé. Přímo jsem psala ,,vysoká škola, která za něco stojí". Celý článek je o tom, že ne všechny školy jsou zašívárna.
(Přestože si to většina zřejmě myslí)

[27]: Poděse. Ani nevíš, jak ráda tě vidím :)

[28]: Přesně. Aspoň lidi s ekonomkou mají nějakou soudnost. Že jsem od lidí na ekonomce slyšela absolutní příšernosti, co se týče studia...
(Oni si stěžovali a nechápali, že já s tou svojí mám víc práce)
Šprtání nazpaměť bylo jedno z těch menších zel.

[29]: Oba extrémní názory jsou zhovadilost

[31]: Já je nikdy moc nevnímala... dokud se jich nesesypalo X najednou

[33]: Jakou cenu má realita bez jazyka, kultury a cítění?

[35]:  Výše platu byla hlavní argument rodičů :D
Ale prachy nejsou všechno

[36]: Amen

( Ps [15]: : neseru na ty, co mě podporovali. Rodičům, kteří mě financovali, líbám ruce a sakra dobře si uvědomuju, že spousta jiných si školu platí sama)

43 Amia Amia | 6. prosince 2016 v 11:58 | Reagovat

[40]: Ano ano ano. Davové šílenství mít titul, zákony přikazující mít k určité práci titul, to všechno ničí školství. Podporuje to právě ty školy jako firmy, kterým jde o školné a ne o to naučit.
Nejen v této republice, tenhle problém je všude.

[41]: Genderová studia pořád nevím, o čem že vlastně jsou. Takže nemůžu říct. :D

44 Jana Jana | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 12:03 | Reagovat

[43]: Jde i o to, že rodiče i do svých dětí, které by bez titulu byly spokojenější, buší, že musí na VŠ, aby měli peníze... To už dávno není pravda. Plno tupých lidí bez jakéhokoliv rozhledu má titul a nesnížní se na práci, která by pro titul byla podhodnocena, ale pro jeho vědomosti a schopnosti vysoce nadhodnocena ... Nevím, co to je za módu, že všichni musí studovat... A když chtějí, proč se na VŠ flákají a nedělají si u toho praxi, když ten titul tak nutně potřebují? Učitelky mohou na výpomoc, doktoři mohou taky čichnout k práci, právníci mají stáže ... A když na to lidi nemají, ať holt jdou makat a neschovávají se ve škole a nezabírají místo ...

45 Ajka Ajka | 6. prosince 2016 v 12:41 | Reagovat

Upřímně jsem se s tímhle nikdy nesetkala, studuju VŠ a nikdo mi nikdy neřekl, že jsem flákač. Ale zase tak těžký mi to na druhou stranu teda nepřipadá, asi jsem zvyklá na solidní drill z gymplu nebo studuju moc jednoduchou školu. Pokud tě někdo ale uráží, že je to snadný a flákárna, aniž by si to zkusil, je to jen ubohej primitiv.
A k humanitě - ona k něčemu vážně je? Dokázala bych pochopit psychologii nebo politologii, ale 99% z toho vidím jako naprostou ztrátu času. Pokud tě to baví, fajn, ale jediný, co s podobnou školou budeš moct dělat, je učit. A ty lidi, co to budeš učit, nebudou zase dělat nic jinýho, než že to pak taky půjdou učit (pokud se to rozhodnou studovat) - zbytečnej začarovanej kruh.
P.S.: Studuju dva obory - humanitu i vědu. Humanitu jsem si dala jen proto, že mě to kdysi bavilo a přijde mi neuvěřitelně směšný, jak se nám tam ti učitelé snaží dokázat, že humanita je věda.

46 lapis lapis | Web | 6. prosince 2016 v 13:29 | Reagovat

[42]:
Ahoj Amia
"Jakou cenu má realita bez jazyka, kultury a cítění?" No aku no, ziadnu, pretoze to nie je realita ale sebaklam. Ako by povedal Werich je to ako jedlo z konzervy. Chut nic moc a chyba tam to cinkanie nadobi ked sa pripravuje jedlo a carovny dotyk maminy. Ale tak isto su tu urokove sadzby, kreditne karty, mobily a MS Word :) ktore je tiez dobre poznat ako funguju, pretoze ti ulahcia zivot. Jedneho casu spartania boli velmi uspesni pretoze razili kalokagatiu, disciplinu ducha aj tela. A moj pocit je taky podobny. Chytry clovek by sa nemal limitovat len na to co mu je prijemne ale skusat nove veci ktore su ZA hranicou jeho konfortnej zony. Da mu to totiz jednu velku zivotnu lekciu ze moze byt cimkolvek len teraz sa na to nezameral.

Ultimatny problem ktory ja vidim ze ludia sa nenaucia ako komunikovat nedostatkom podnetov.  Delnika Kantom neoslnis. To su ludia chlieb a praca Treba sa naucit ich jazyk aby si im vedela prelozit tie skvele veci ktore uz vies. A viac ako reci zabera osobny priklad. Ked sa o to nesnazime vytvorime si okolo seba zlatu klietku kamaratov ktory budu potvrdzovat nas sebaklam - ze to takto staci. Stratime prehlad o tom co ludia naozaj potrebuju, stratime kontakt s realitou. Nevieme potom respektovat jeden druheho a kde chyba respekt vznika nasilie, ci fyzicke alebo psichicke.
Dosledkom coho stale castejsie zazneju extremne nazory absolutne mimo realitu, ktora ti jasne hovori co potrebujes, kde zlihavas, v com sa mas zlepsit. Len to nechceme vidiet.

47 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 13:59 | Reagovat

[39]: Dostudovaní vysokoškoláci, dostudovaní vysokoškoláci, ne flákači typu "Jsem na ekonomce, nebaví mě to, ale nacpali mě sem rodiče, abych měl/a alespoň nějakou vejsku. Prej se to dneska hodí".

Sakra už. Mluvim o studentech, ne o debilech.

48 Jana Jana | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 14:02 | Reagovat

[47]: Nevím, kde studuješ, ale v Brně je je ze 100% studentů takový 90% debilů ... Pohybuji se mezi těmi lidmi. Proto jsem šla raději pracovat a studuji dálkově ...

49 Bloud. Well Bloud Bloud. Well Bloud | Web | 6. prosince 2016 v 15:32 | Reagovat

[44]:

[48]:  Proč teda neděláš v oboru, který studuješ?

50 Jana Jana | E-mail | Web | 6. prosince 2016 v 15:33 | Reagovat

[49]: Kdo říkal, že nedělám v oboru, který studuji? :)

51 Saya - Mi Saya - Mi | Web | 6. prosince 2016 v 16:18 | Reagovat

[45]: Prosím tě, koukni se na to, co za humanitní obory se vyučuje a přečti si k nim, o čem sou a co s nima pak můžeš dělat. Ono se totiž pod filozofickou fakultou skrývá mnohem víc, než se na první pohled může zdát. Třeba právě různé katedry, které se zaměřují na jazyky a kulturu různých zemí, ze kterých pak nevychází jen učitelé jazyků, ale taky překladatelé a tlumočníci.
A když už jsme u toho,... já jako budoucí překladatelka, která touží po překladu beletrie, tam nejsem kvůli většímu výdělku - právě naopak, já totiž vím, že k beletrii si budu muset přibrat i nějaký ty firemní dokumenty a návody abych se vůbec uživila. Ale stejně je to to, co chci dělat. To, po čem moje dušička touží.

52 Saya - Mi Saya - Mi | Web | 6. prosince 2016 v 16:21 | Reagovat

[51]: *jsou ...a pardon za další chyby, blbne mi notebook

53 I am Jane I am Jane | Web | 6. prosince 2016 v 19:09 | Reagovat

Já mám jen základku... pak jsem šla hned do invalidního důchodu :-( .

54 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 6. prosince 2016 v 20:25 | Reagovat

[50]: Přišlo mi, že k tomu co děláš v DHL (alespoň tak jak to popisuješ) a u hlídání koček, pedagogickou VŠ nevyužíváš...a že k tomu ani (zase odvozuju jen z toho co jsi psala) v budoucnu nesměřuješ, vzhledem k profesním plánům v DHL, finančního hřání u srdce a nebo případně při roli ženy v domácnosti. Špatná domněnka?
Zkrátka mi přišlo, jestli by ta narážka na zabírání místa neměla mířit i do tvých řad..ať už na veterině nebo teď?
A pokud studuješ v Brně, řadíš se mezi deset procent?:)

55 C. C. | Web | 6. prosince 2016 v 22:09 | Reagovat

Studuju humanitní školu, ale studovala jsem i tu technickou, takže vím, že ti, co studují technickou, to mají mnohem, mnohem horší. Humanitní život je oproti tomu pohodička a procházka růžovou zahradou. Co se soukromé školi týče, většinou tam chodí ti, co se nestanou na školu státní, ale neříkám, že je to pravidlem. Protože proč by někdo platil za informace, když je může mít zadarmo? Samozřejmě, jsou i dobré soukromé školy. Ale většinou bohužel ne v ČR. :( Neříkám ale, že nejsou vyjímky. Kdo se proslaví se základkou, je zázrak. Se střední, to jo, ale jenom se základkou? To bych se dost divila.

56 C. C. | Web | 6. prosince 2016 v 22:10 | Reagovat

[55]: soukromé školy, výjimky... Humanitní život mě poznamenává. :D

57 Amia Amia | 7. prosince 2016 v 0:16 | Reagovat

[55]: Víš jednu školu. Co mi vyprávějí kamarádi z technických škol (od práv přes matiku až po IT), tak jen velmi málo z nich je na tom stejně s úkoly a povinnostmi, co jsme byli my.
Humanitní život opravdu není procházka růžovou zahradou. A co se týče toho placení, tak se mýlíš. I kdyby jen proto, že škola, kterou chceš, je jen v soukromé sféře. Nevím fakt o nikom, kdo by se hlásil na soukromou až poté, co ho nevzali na státní.
Tenhle názor v naší společnosti fakt nechápu. Nenapadá mě nic, čím by byl podloženej a v cizině jsou státní školy úplně běžně považovaný za sr***, každý chce na ty soukromé.

Já osobně mám zkušenost se státní - k ničemu, šprtáš fráze a za poplateček můžeš mít leháro. Soukromá - dril, hromada učení, úkolů, povinností a když něco nesplníš, tak smolíček. Máš 4 absence místo povolených tří? A je to kvůli tomu, že musíš pravidelně do nemocnice kvůli dlouhodobé nemoci a kdybys vynechala jednu týdenní návštěvu, tak s takovu 60% pravděpodobností umřeš? Jo, to je fakt blbý. No, nesmí se to, ale když to nikdo nikomu neřekne, tak mi jen udělej tuhle kapitolu, tehle 30 cvičení, napiš referát, dvě studie a přečti si tuhle odbornou knihu navíc. Z ní mi bude stačit výtah.

58 Jana Jana | E-mail | Web | 7. prosince 2016 v 5:45 | Reagovat

[54]: ano

59 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 7. prosince 2016 v 11:29 | Reagovat

[48]: Mám pocit, že věta "v Brně je je ze 100% studentů takový 90% debilů" a hlavně slovíčko  Brno mluví samo za sebe. Já se s timhle v Praze neperu, hihi.
...
Ne fajn, dělam si jakožto egoistická pražská povýšená svině prdel. Musím ti odporovat, mám teď pár kamarádů v Brně, kteří tam odešli z Prahy a nemůžou si to tam vynachválit (JAMU a FF MU). Lidi, prostředí, možnosti. Brno se stalo skvělým studentským městem, je tam opravdu hodně studentů a podle toho to tam vypadá, co jsem tak slyšela. Takže tvrzení proti tvrzení. Já bych sama za sebe teda také řekla, že jsi moc zaujatá. Ne všichni okolo tebe musí být nutně blbci, se kterýma se nedá bavit.

[45]: A neni? Trochu trapas, ne? Nebo snad sama víš nejlíp, co je a co neni věda, že o tom můžeš rozhodovat? Možná víc, než zbytečnej začarovanej kruh jsi ty zbytečnej student, když říkáš, že humanitní vědy nejsou vědy.

60 Dominátor Dominátor | Web | 7. prosince 2016 v 11:40 | Reagovat
61 Jana Jana | E-mail | Web | 7. prosince 2016 v 11:44 | Reagovat

[59]: Chápu, jak říkáš, tvrzení proti tvrzení ... A prostě systém na houby ... Ono zase když jsem měla možnost navštívit v rámci své práce vysoké školy právě humanitních zaměření, tak se mi dělalo zle, když jsem viděla ten přístup. Nebudu si lhát do kapsy, že technické obory nebo medicína jsou na tom lépe ... Prostě hodně studentů no.

62 Cleo Cleo | Web | 8. prosince 2016 v 18:58 | Reagovat

[57]: Mluvme tedy konkrétněji. Sama vím, že na MatFyzu je úkolů jak nasráno a rozhodnodně to není procházka. Na právech (UK), i když se říká, že je to pohodička, také nakonec musíš umět. Na psychologii (FF UK) taky dost dřeš. Takže bych prosím ráda znala u nás soukromou školu, která je opravdu tak dobrá, jak říkáš, protože z okolí slýchám jiné věci (a z první ruky, není to takové to "říká se...") V zahraničí je to postavené jinak. Tam totiž platíš za soukromé, i za státní školy. A kvalitou je to úplně jinak, s českým prostředím to vůbec nejde srovnávat.

63 Cleo Cleo | Web | 8. prosince 2016 v 19:00 | Reagovat

[57]: A říkáš že znáš lidi z technických škol... přes práva po matiku... práva jsou od technické školy jen tak daleko, jak jen mohou být.

64 agrenej agrenej | Web | 9. prosince 2016 v 16:58 | Reagovat

A nebo je to prostě jen o nedostatku představivosti.

Já osobně jsem slyšel mluvit o tom, že vysokoškoláci jen lenoši, jen osoby kolem 40-50 let, kteří by ze sebe smrad montérek nesmyli ani po dvaceti koupelích za sebou. A ono když si člověk, který celý život pracuje v dílně/fabrice, si často opravdu nedokáže představit, co člověk s titulem z humanitních věd může dělat. Automaticky předpokládá, že takový student stejně skočí u toho pásu/soustruhu a bude makat rukama jako on a tudíž se jen jde flákat na vysokou, aby mohl pařit každou noc a co nejvíce odložil tu pravou těžkou dřinu.

Nechci tím nijak urážet manuálně pracující. Prostě jen můj názor.

65 Amia Amia | 10. prosince 2016 v 16:12 | Reagovat

[63]: Ok, práva jsou fakt jinde. Moc jsem nepobrala, co konkrétně myslíš technickými školami.

[62]: Práva nejsou úplně daleko a stejně tak psychologie je částečně humanitní věda.
(A třeba ekonomku teď studuje každý druhý a ta je taky půl napůl)
Konkrétně třeba pražská škola Michael prý nic nedaruje a co jsem slyšela od kamarádky, když mi vyprávěla svůj týden, tak je to fakt dost krušný. Je sice zrovna vyšší odborná a střední, ale v zájmu zachování alespoň zdání anonymity nechci na plnou hubu říci tu svojí. Do e-mailu, pokud máš zájem. Filmová Zlínská je taky soukromá a o ní ani o jejích studentech jse žádné pomluvy zatím neslyšela (kromě onoho ,,jsou to flákači, páč nechtějí pracovat")

Koukám ovšem, že se zjevně neshodnem, protože jak obě máme osobní zkušenost, tak ty máš z první ruky o dalších a já mám z první ruky o dalších.

Vracím se teda k účelu mému článku - přestaňte lidi kur// pomlouvat všechny studenty, se zvláštní nenávistnou krabičkou pro soukromé a humanitní.
Není jeden stejný člověk, není každá škola na píču.

[64]: Agrenej to shrnul úplně přesně. Parafrází lidi, co smrdí montérkama.
(Na stejnou parafrázi lidi, co smrdí prachama, knihama, senem, inkoustem, vyberte si)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama